Ny ligaball

Ligaballen for neste sesong er klar og ble lansert på Fotballfesten 2018

Ny ligaball for neste sesong ble lansert på Fotballfesten 2018

Sist oppdatert: 11. des 2018 Skrevet av: Toppfotball Kvinner

Før sesongen lanserte Toppserien en egen ligaball som standard i alle kampene som spilles. Det er tilsvarende ball som Eliteserien anvender, og Select-ballen har høstet gode tilbakemeldinger. Det har totalt blitt scoret 443 mål i Toppserien i 2018 sesongen, 3,4 mål i snitt per kamp.

Ligaball sikrer like konkurransevilkår

Hensikten med felles ball er å sikre likest mulig sportslige konkurransevilkår og er et av en rekke sportslige tiltak for å få bedre vilkår for toppfotballen. Fotballene fra de ulike leverandørene er forskjellige, men i år har alle klubbene trent med tilsvarende ball som det konkurreres med. Les mer om fjorårets lansering av felles ligaball for Toppserien og Eliteserien her.

Først i Norden

Toppserien er den andre kvinnelige ligaen på verdensbasis med egen ligaball, etter Italia. Før sesongen uttalte Hege Jørgensen, Daglig leder i Toppfotball Kvinner følgende:

– Det er utrolig morsomt at vi er først i Norden på dette. Ballen er spillernes viktigste redskap, og felles ligaball er et viktig steg for å utvikle sporten videre. Det betyr også mye for oss kommersielt at vi nå knytter til oss en solid leverandør som SELECT. Det er en anerkjennelse av produktet vårt.

Toppfotball Kvinner lanserer ny ligaball for 2019. Fra venstre: Styreleder Synnøve Tverlid og Daglig leder Hege Jørgensen

Ny sesong og nytt design

På Fotballfesten 25. november ble ligaballen for Toppserien 2019 lansert. Ligaballen er av type BRILLANT SUPER og har FIFA QUALITY PRO-godkjennelse. Årets ball er i samme balltype som i 2018-sesongen, men nå i ny drakt. Den nye ligaballen er tilgjengelig for salg hos Torshov Sport fra februar 2019.

– Vi i SELECT Sport Norge er svært stolte over å levere ligaball for både Eliteserien og Toppserien. Det er en erkjennelse for kvaliteten på våre baller og vi legger stor prestisje i å utvikle kvalitetsballer. Vi er derfor glade på vegne av både oss selv og spillerne over denne avtalen sier Steinar Felde, ansvarlig for SELECT Norge.

Ligaballen 2019

Ligaball 2019